VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Thursday, September 19, 18:09:13Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 123 ]
Subject: Re: Simple Taoism


Author:
Lulu
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 15:23:02 02/04/08 Mon
In reply to: butongpay 's message, "Re: Simple Taoism" on 14:07:59 02/01/08 Fri

Helo Butong,

Saya ikutan yah!

Menurut saya sebetulnya baik Mr. KS ataupun Mr. Obelix tidak mempunyai maksud menjatuhkan atau mengalahkan ataupun menganggap kamu salah kok.

Yang saya tangkap dari Mr. KS adalah sebisa mungkin kita belajar untuk mempunyai opini dan pandangan sendiri mengenai apa yang sedang didiskusikan. Bukan dengan “cut and paste” saja. Soalnya kalau cuma cut and paste, kita sama dengan cuma membeo saja dimana kita sendiri sebetulnya tidak begitu mengerti apa maksud dari kalimat2 itu.

Siapapun penulis2 itu tidak akan membawa manfaat bagi kita kalau kita tidak mengerti. Belum lagi banyak sekali penulis2 yang pintar menyadur kanan dan kiri dari buku2 kuno dan terlihat menjlimet sekali, tapi kalau diperhatikan seksama, sering terlihat yang nulis itu sendiri belum mengerti dan mengalami (mencicipi) sendiri atau cuma ramu sana dan sini seperti cap cay saja. Kalau kita mengerti saja belum, tentu akan lebih sulit lagi mengaplikasikan nya dalam kehidupan kita. Dan tujuan terpenting dari Siu Tao kan bukan cuma berteori jelimet2 tapi bagaimana kita bisa menjalani teori2 itu yang penting.

Jangan terlalu serius menanggapi komentar atau guyonan dari Mr. KS ataupun Mr. Obelix. Saya yakin beliau2 itu bertujuan untuk membimbing kita kok dalam konteks asah, asih dan asuh. Dan wajar juga kan kalau dalam berdiskusi bila ada sesuatu yang kurang jelas dari yang posting lantas ditanyakan apa maksudnya. Mereka pun begitu kok ke saya dan juga ke yang lainnya seperti Gendut, Amin, Blade Eye dll..

Silahkan dilanjut yah diskusinya.. Santai aja..

Salam Tao
Lulu

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
Subject Author Date
Re: Simple Taoismbutongpay (happy)12:13:13 02/05/08 Tue


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+7
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.