VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 123 ]
Subject: Re: SELAMAT BERKENALAN ABG2 SEMESTA....


Author:
storm
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 17:46:28 10/25/03 Sat
Author Host/IP: cupm-r19-b123.time.net.my/211.24.32.123
In reply to: AYU 's message, "SELAMAT BERKENALAN ABG2 SEMESTA...." on 23:16:49 01/10/02 Thu

Subject: cara palingsenang cari duit dgn modal kecil!

Message:
SEKIRANYA ANDA TIDAK MEMPERCAYAI ATAU TIDAK MAHU MENGETAHUI CARA MENJANA WANG DENGAN CARA YANG PALING MUDAH TANPA MENYALAHI UNDANG-UNDANG, SAYA SYORKAN ANDA SEKURANG-KURANGNYA MEMBACA RISALAH INI SEHINGGA HABIS. KEMUDIAN BARULAH ANDA FIKIR SAMADA UNTUK MEMBUANG RISALAH INI ATAU TIDAK. KALAU TAK NAK JUGA, HANTARLAH KEPADA MEREKA YANG MEMERLUKAN WANG.
Rujukan FOREX (1 US$ = RM 3.
Hello,
Tidak lama dahulu ketika saya sedang melayari sebuah laman web diskusi antarabangsa, saya menemui sebuah risalah yang hampir serupa dengan ini. Di dalam risalah tersebut, ia mengatalkan bahawa saya boleh menjadikan modal permulaan sebanyak 6 US$ (tidak termasuk setem) kepada 60000 US$ dalam masa dua bulan. Namun, seperti biasa saya tidak mengendahkan risalah tersebut dan menganggapnya palsu lalu membiarkannya sahaja. Tetapi beberapa hari kemudian saya menerima e-mail daripada rakan saya di US dan dia juga menghantar risalah yang sama kepada saya. Jadi saya pun terus membaca seluruh risalah tersebut dan membuat keputusan untuk mencubanya. Menurut risalah itu, saya dikehendaki mengepos 1 US$ kepada 6 orang yang terdapat di dalam satu list di dalam risalah tersebut sebagai modal permulaan. Kemudian saya dikehendaki meletakkan NAMA dan ALAMAT RUMAH saya di bahagian bawah list tersebut pada ruangan #6 dan saya dikehendaki mengepos risalah yang telah diletakkan alamat rumah saya itu kepada sekurang-kurangnya 300 laman web diskusi (forum, chat, message board) dan saya mempunyai peluang yang cerah untuk memiliki lebih dari 50000 US$ dalam masa dua bulan atau lebih. Itu sahaja, dan memandangkan ianya tidak memerlukan modal yang besar jadi saya tidaklah begitu risau terhadapnya. Tetapi saya ada beberapa soalan terhadap program tersebut:
1. Adakah ia sah di sisi undang - undang? Saya bertanyakan perkara ini kepada uncle saya yang merupakan seorang peguam di K.L.. Dia mengatakan bahawa ini menyerupai surat berantai (chain letter) tapi disebabkan setiap risalah dilengkapi dengan maklumat terperinci mengenai sistem program tersebut, maka ianya sah di sisi undang - undang.
2. Adakah ia satu penipuan?. Menurut uncle saya lagi, tidak seperti surat berantai, di mana pihak yang menerima seolah - olah diugut untuk melakukan apa yang dikehendaki oleh surat tersebut, program seperti ini tidak memaksa atau mengugut mana - mana pihak, dan ia memberi pilihan kepada pihak yang menerima untuk mengabaikan program ini sama sekali. Di samping itu, dengan segala meklumat terperinci yang disertakan, menjadikan program ini sebuah perniagaan yang sah dan boleh menguntungkan semua pihak asalkan mereka berusaha.
3. Adakah ia baik? Sudah tentu ya. Ini kerana, sesiapa sahaja yang rajin menghantar risalah ini, mereka berpeluang besar untuk memperolehi hasil yang lumayan (Sila rujuk keterangan di bawah).
Jadi setelah saya berpuas hati dengan jawapan tersebut, saya pos 6 pucuk surat yang berisikan 6US$ yang saya tukarkan di kedai tukaran wang dan membelanjakan beberapa ringgit untuk setem (6 US$ + setem dalam dan luar negara = kurang dari RM 40), saya pun menghantarnya ke alamat yang telah diberikan. Kemudian, saya menghantar risalah yang telah diubahsuai dengan alamat rumah saya (rujuk keterangan di bawah) ke lebih 300 laman web diskusi dan e-mail seperti yang dicadangkan. Dua minggu kemudian, saya mula mendapat hasil usaha saya, DUIT DATANG DARI PETI SURAT SAYA!!! Pada mulanya lebih kurang 50 US$, setelah 4 minggu ia mencecah 125000 US$ dan minggu keenam mencapai lebih 60000 US$ dan ia masih belum berhenti lagi. Jika dibandingkan dengan modal saya yang tak seberapa tadi ia amat berbaloi.
Jadi saya harap anda tidak teragak - agak untuk melakukan perkara yang sama. Anda bolehlah SAVE atau PRINT risalah ini dan gunakannnya sebagai rujukan untuk memulakan perniagaan anda. Saya berjanji , sekiranya anda menurut betul -betul seperti apa yang disuruh, anda akan memperolehi WANG yang begitu banyak, anda tidak sangka ia boleh diperolehi dengan cara yang AMAT MUDAH.
PENTING: Program ini bukanlah suatu penipuan dan ia tidak menyalahi undang - undang; dan ia hampir TIDAK mempunyai sebarang RISIKO!!.Sekiranya anda JUJUR dan RAJIN menyebarkan risalah ini, anda akan memperolehi ganjaran yang amat besar.
BERI PERHATIAN: SILA PATUHI SEGALA ARAHAN YANG DIBERIKAN, sekiranya anda mematuhinya, anda berpeluang memperolehi 60000 US$ atau lebih (AMAT LEBIH). Program ini berjaya disebabkan oleh kejujuran dan sifat amanah setiap ahli - ahlinya. Dengan program ini, anda akan menyertai satu perniagaan Mail Order. Dimana, perniagaan anda tidak melibatkan penjualan barang, tetapi perniagaan berbentuk perkhidmatan. Perkhidmatan yang anda berikan ialah membuat senarai surat-menyurat (yang memerlukan anda membayar 1 US$ kepada 6 orang tersebut) dan perkhidmatan memberi maklumat kepada pengguna mengenai cara-cara menambah pendapatan melalui internet.
Berikut ialah langkah-langkah untuk mencapai kejayaan:
Langkah 1: Keluarkan 6 keping kertas bersaiz biasa dan 6 keping sampul surat dan tulis didalam setiap kertas tersebut seperti berikut:
"PLEASE PUT ME INTO YOUR MAILING LIST" Nama anda Alamat rumah anda.
Kemudian lipat kertas itu mengikut saiz sampul surat anda dan masukkan duit 1 US$ (atau RM 3.80 jika di dalam negara) ke dalam setiap lipatan kertas tersebut (untuk mengelakkan daripada kecurian,adalah dinasihatkan anda membalut wang tersebut didalam kertas gelap supaya orang lain tidak dapat melihat isi kandungan surat tersebut), masukkan kertas dan duit tadi di dalam sampul surat yang telah disediakan. Ini bermakna anda telah mempunyai 6 keping surat yang masing-masing berisi 1 US$ dan kertas berisi nama, alamat dan perkataan seperti diatas. Apa yang anda lakukan ini ialah satu perkhidmatan yang sah, dan tidak melibatkan penipuan, jadi janganlah anda risau akan apa yang anda usahakan ini. Kemudian, pastikan setiap sampul surat berisi wang dan kertas tadi ditutup rapat supaya ia tidak mudah di buka dan poskan kepada alamat-alamat di bawah:
Surat #1 Zawiyah Abu Bakar KOSPEK Hilir Perak Berhad, Peti Surat 116, 3274 & 3275 Jalan Sungai Nibong, 36008 Teluk Intan, Perak, MALAYSIA
Surat #2 Mohd Danil 4, Persiaran 2, Taman Bunga Raya, Gerih, 85000 Segamat, Johor
Surat #3 Zaleha Md Said Lot 8050, Batu 7 1/2, Kampung Bukit Darat, 76400, Melaka, MALAYSIA
Surat #4 Fakhzan Firdaus Abdullah 19, Jalan Nyior Satu 18/41A, 40200 Shah Alam, Selangor, MALAYSIA
Surat #5 Rudin Ali Hassan No 6, kg Telamba Telisai, Tutong TC 1545, NEGARA BRUNEI DARUSSALAM
Surat #6 Shaharudin Sharif B-11-38 SRI PENARA, JLN SRI PERMAISURI 1, BDR SRI PERMAISURI, 56000, KUALA LUMPUR, MALAYSIA
Langkah 2: Sekarang merujuk kepada senarai alamat diatas, buang nama dan alamat #1 dan gantikan dengan nama dan alamat #2, begitu juga dengan #3, gantikan dengan nama dan alamat #4 dan seterusnya. Ini bermakna nama dan alamat #2 menjadi #1, #3 menjadi #2, #4 menjadi #3, #5 menjadi #4 dan #6 menjadi #5. Oleh itu #6 akan menjadi kosong, maka letakkan nama dan alamat anda di ruangan #6. Simpan risalah asal ini sebagai bukti perniagaan dan SAVE risalah yang telah diubahsuai itu sebagai salinan yang anda akan gunakan untuk mengembangkan perniagaan anda.
###ANDA BOLEH MENGGUNAKAN NAMA LAIN SELAIN NAMA ANDA TETAPI PASTIKAN ALAMAT ANDA BETUL!!!###
Langkah 3: Anda boleh ubah atau tambah apa-apa yang anda mahu pada risalah baru anda, SAVE risalah baru anda dalam bentu yang mudah seperti *.txt dan sebarkannya melalui internet. Ada 2 cara untuk menyebarkan risalah anda; samada melalui laman web NEWSGROUPS (DISKUSI, FORUM atau MESSAGE BOARD) atau melalui E-MAIL dan CHAT atau sebaik-baiknya KESEMUANYA sekali untuk MEMAKSIMAKAN KEUNTUNGAN ANDA. Keterangan tentang kebaikan dan cara menghantarnya terdapat di bawah.
---- CARA MENGHANTAR RISALAH MELALUI NEWSGROUP----
Melalui newsgroup iaitu laman-laman web yang mengandungi diskusi, forum taau message board, anda boleh mendapat keuntungan dengan tanpa mengenali atau mengetahui siapa yang telah membaca risalah anda. Walaupun ia tidak selamat dari segi security kerana anda tidak mampu mengawal orang bawahan anda, tetapi anda boleh menyebarkan risalah anda kepada lebih daripada 5000 orang dalam satu masa. Cuba anda lihat fakta ini, di seluruh dunia ada terdapat lebih daripada 32000 laman web bercorak diskusi dan pada satu-satu hari, lebih daripada 5000 orang melawat laman web seperti berikut. Dan di dalam dunia terdapat lebih kurang 2 BILLION pengguna internet yang berdaftar dan pada setiap hari dianggarkan lebih daripada 50000 pengguna baru mendaftarkan diri, bayangkan berapa ramai orang yang bakal menyebarkan risalah yang mengandungi nama dan alamat anda. Dan setiap orang yang menyalin risalah anda akan menghantar anda sebanyak 1 US$!!! Sekiranya dalam masa 2 bulan 50000 orang menghantar anda 1 US$ anda akan memperolehi 50000 US$, jika ditukarkan kepada Ringgit, anda akan memperolehi RM 190000 !!!!...Banyak Tu! Jadi jangan ragu-ragu.
Cara menghantar di laman web diskusi:
1) Anda tidak perlu menaip semula risalah ini, anda hanya perlu pilih menu EDIT-SELECT ALL untuk memilih seluruh risalah dan kemudian pilih menu EDIT-Copy untuk menyalin risalah anda.
2) Buka aplikasi 'notepad'(Start-Programs-Accessories-Notepad) dan pilih menu EDIT-PASTE untuk memaparkan risalah anda dan setelah membuat perubahan yang diterangkan diatas, pilih menu FILE-SAVE untuk menyimpan risalah baru anda seboleh-bolehnya dalam bentuk *.txt (biasanya ia automatik).
3) Buka Netscape atau Internet Explorer dan pergi ke laman web pencari seperti Yahoo untuk mencari laman-laman web diskusi, forum dan message board.
4) Pergi ke laman-laman web tersebut, dan pilih diskusi, forum atau sebagainya dan hantar risalah anda. Anda perlu mengisi ruangan SUBJECT sebagai tajuk anda dan pergi ke risalah anda tadi, pilih menu EDIT-COPY untuk menyalin, dan klik pada ruang untuk mengisi risalah anda pada laman web tersebut dan pilih menu EDIT-PASTE pada Netscape atau Internet Explorer anda. ( Anda juga mungkin dikehendaki untuk mendaftar diri pada laman web tersebut, tidak mengapa kerana anda hanya mahu menyebarkan kepada mereka yang ingin mencari sumber kewangan yang sah, dan anda hanya menjalankan tugas anda)
Itu sahaja!!!, tetapi anda perlu ingat! Cuba hantar kepada sekurang-kurangnya 300 laman web tersebut untuk mendapat keuntungan yang banyak. Lebih banyak laman web yang anda hantar, lebih besar peluang anda untuk mendapat ganjaran 10,100,bahkan 100000 kali ganda daripada modal asal anda.(Keteranngan keuntungan terdapat di bawah)
----CARA MENGHANTAR MELALUI E-MAIL & CHAT----
Melalui cara E-mail dan Chat, anda boleh mengawal dan mengenalpasti siapa yang tidak jujur di dalam program ini. Walaupun begitu, jumlah orang yang anda boleh hantar risalah ini agak terhad bergantung pada kemampuan anda, sekiranya anda menghantar 300 E-mail, hanya 300 orang sahaja yang akan melihat risalah anda. Tetapi, 300 orang ini anda mudah mengawalnya dan mudah mempengaruhi mereka untuk menjalankan program ini. Sekiranya kesemua orang yang anda e-mailkan mempercayai anda, anda telahpun memperolehi 300 US$ dan jika setiap mereka memperolehi 300 orang lagi, maka bayangkan keuntungan anda!!!
Cara menghantar risalah melalui E-Mail & Chat:
1) ikut seperti Cara menghantar melalui Newsgroup diatas 2) ikut seperti Cara menghantar melalui Newsgroup diatas
3) Buka perisian atau laman web E-mail anda dan pilih compose untuk menghantar e-mail anda.
4) Isi ruangan SUBJECT sebagai tajuk anda dan pergi ke risalah anda tadi, pilih menu EDIT-COPY untuk menyalin, dan klik pada ruang untuk mengisi risalah anda pada laman web tersebut dan pilih menu EDIT-PASTE pada Netscape atau Internet Explorer anda. Isikan alamat e-mail rakan anda (anda juga boleh menghantar hingga 20 alamat e-mail serentak bergantung pada jenis e-mail anda dengan meletakkan alamat-alamat lain di dalam ruangan 'cc:') dan kemudian klik butang 'SEND'
Itu sahaja!!!, tetapi anda perlu ingat! Cuba hantar kepada sekurang-kurangnya 100 alamat e-mail untuk mendapat keuntungan yang banyak. Lebih banyak alamat e-mail yang anda hantar, lebih besar peluang anda untuk mendapat ganjaran 10,100,bahkan 100000 kali ganda daripada modal asal anda. Namun, sebaik-baiknya hantarlah risalah anda ini melalui semua cara yang dicadangkan untuk menggandakan keuntungan anda.(Keteranngan keuntungan terdapat di bawah)
Ingat! Ikut segala peraturan yang telah ditetapkan!! Dan lakukannnya dengan jujur dan amanah. Sekranya anda rajin dan konsisten, tidak lama lagi akan menerima wang melalui PETI SURAT ANDA SENDIRI!!!! ANDA MESTI PASTIKAN BAHAWA ALAMAT YANG ANDA BERIKAN ADALAH TEPAT KALAU TIDAK ORANG LAIN YANG DAPAT!!
---PROSPEK KEUNTUNGAN---
Ini part yang paling best, OK katakanlah anda telah menghantar risalah anda kepada 300 newsgroup dan 100 E-mail dan hanya 10 orang yang menyertai program ini (10 orang aje? rendah sangat ni!) anda telah pun dapat 10 US$ @ RM 38. Kemudian setiap 10 orang tersebut berjaya mendapatkan 10 orang di bawah mereka masing-masing, ingat sekarang nama di dalam senarai telah naik ke #5 maka 10 US$ tadi dicampur dengan (10 X 10) = anda mendapat 110 US$ @ RM 418!. Setelah itu, setiap 100 orang berikutnya mendapat 10 orang di bawah mereka, kini nama anda terletak di #4 maka anda akan mendapat 110 + (100 X 10) = 1'110 US$ @ RM 4'218!!. Lepas ni, memang best, OK katakanlah 1000 orang tadi mendapat 10 orang di bawah mereka dan nama anda di #3, anda akan mendapat 1110 + (1000 X 10) = 11'110 US$ @ RM 42'218!!! WOW. Sekarang, nama anda terletak di #2 dan seterusnya setiap 10000 orang tadi mendapat 10 orang dibawahnya maka jumlah wang anda sekarang ialah 11110 + (10000 X 10) = 111'110 US$ @ RM 422'218!!!!. Bagaimana? Tentu menarik kan, tetapi ada lagi. Kali ini sekiranya 100000 orang tadi berjaya mendapat 10 orang di bawah mereka dan kail ini nama anda di tangga terakhir #1, maka wang anda akan berjumlah 111110 + (100000 X 10) = 1'111'110 US$ @ RM 4'222'218!!!!!HEBAT. Dan apabila nama anda sudah pun terkeluar dari senarai, ambil sahaja risalah terbaru dari internet, hantar 6 US$ kepada mereka di dalam senarai terbaru dan buat semula sepertimana yang anda telah lakukan. Ingat, selagi anda melakukannya dengan JUJUR dan AMANAH, perniagaan ini bakal menjadi sumber kewangan anda di masa depan. Malah, jika anda melakukannya dengan betul-betul, kemungkinan anda tidak perlu lagi bekerja di masa hadapan.
Anda tidak perlu takut, walaupun pastinya terdapat golongan yang tidak jujur tetapi ada lebih ramai daripada mereka adalah jujur dan ingin serta sanggup melakukannya, Jadi apa yang anda tunggu lagi. Ingat, terdapat lebih kurang 2 BILLION pengguna internet berdaftar di seluruh dunia dan lebih 50000 pengguna baru yang mendaftar setiap hari di seluruh dunia!!! Oleh itu jangan ragu-ragu lagi.
AMARAN : Sekiranya anda ingin melakukannya dengan cara tidak jujur iaitu tanpa membayar 6 US$ kepada nama-nama di dalam senarai tersebut, anda tidak akan mendapat keuntungan yang seberapa. Ini kerana ada ramai di kalangan rakan-rakan saya sendiri cuba membuat sedemikian. Ada salah seorang dari mereka hanya mendapat RM 46 dalam masa 4 minggu dan ada di antara mereka yang hanya mencecah RM 1000 itupun dalam masa 4 bulan! Akhirnya beliau membuat seperti yang disuruh di dalam risalah tersebut , 2 minggu kemudian beliau berjaya memperolehi lebih dari RM 15000. Pastikan anda JUJUR dan pastikan orang di bawah anda bermain dengan JUJUR, maka keuntungan yang besar menanti anda. Dan, Sekiranya anda telah berhenti mendapat wang, apa yang anda perlu buat ialah cari risalah yang terkini, dan gunakan alamat-alamat di dalam risalah tersebut untuk memulakan semula program anda.!! Jika anda tidak berbuat demikian, anda merupakan orang yang TIDAK JUJUR oleh itu sentiasalah amanah untuk mendapat keberkatan daripada rerzeki anda. SEMOGA ANDA BERJAYA !! GOOD LUCK!! Dan jangan lupa menghebohkan pendapatan anda!!!
---NOTA-NOTA PENTING---
Anda perlu ingat bahawa anda merupakan antara golongan perintis perniagaan ini di MALAYSIA dan perintis program ini dalam bentuk E-MAIL, Jadi bayangkan LEBIH 3 JUTA++ rakyat malaysia yang berdaftar dan 2 BILLION++ di seluruh dunia jadi cubalah ia sekarang. Anda boleh juga mencuba program ini di negara-negara jiran dan negara-negara lain, banyak lagi negara-negara yang masih belum mendapat maklumat mengenai sistem ini seperti di sekitar Asia Tenggara, Afrika, India, Asia Tengah dan banyak lagi. Anda bolehlah menggunakan versi Bahasa Inggeris di bawah untuk menghantar risalah anda, dan jika anda boleh menterjemahnya ke bahasa-bahasa lain adalah lebih baik lagi. Tetapi pastikan anda bermain dengan JUJUR tanpa mengubah nama-nama di dalam senarai risalah anda kerana program perniagaan ini berasaskan KEJUJURAN dan kejayaannya berasaskan kepada KEJUJURAN, maka jangan anda mencacatkannya.
### Di sebabkan program ini berasaskan antarabangsa, maka segala urusniaga kecuali di dalam Malaysia adalah di dalam US Dollar. Oleh itu sekiranya anda dikehendaki menghantar wang ke luar negara, tukarkannya ke dalam US$ dan anda perlulah membayar lebih sedikit untuk penghantaran. Ini tidak mengapa kerana KEUNTUNGAN YANG BAKAL DIMILIKI AMAT BESAR SEKALI! Bagi penduduk MALAYSIA pula, perlulah anda memuatkan RM 3.80 di dalam setiap sampul surat tersebut.###
Anda juga mungkin terpaksa menyewa peti berkunci untuk surat-surat yang bakal anda miliki kerana jumlahnya banyak sekali bayangkan 50000 keping surat yang anda terima nanti!!!
###SEKIRANYA ANDA TIDAK MAHU MELAKUKAN PROGRAM INI, MAKA SAYA SYORKAN ANDA FORWARD ATAU PRINT RISALAH INI DAN BERILAH KEPADA RAKAN -RAKAN ANDA YANG MEMERLUKAN WANG DAN LIHAT APA YANG AKAN BERLAKU KELAK###
### INGAT!, HANTAR WANG ANDA KEPADA SETIAP ORANG DI DALAM SENARAI NAMA TERSEBUT WALAUPUN MEREKA DARI LUAR NEGARA, DAN IKUTLAH SEPERTI APA YANG DISURUH . JIKA ANDA BERBUAT DEMIKIAN, ANDA SEBENARNYA SEDANG MENGEMBANGKAN PERNIAGAAN ANDA KESELURUH DUNIA DAN BAKAL MEMASTIKAN KEUNTUNGAN YANG BERLIPAT KALI GANDA UNTUK ANDA DAN KELUARGA ANDA!###
JADI APA YANG ANDA TUNGGU LAGI, APABILA MENDAPAT UNTUNG NANTI JANGANLAH LUPA BERSEDEKAH KERANA SEBAHAGIAN REZEKI ANDA ADALAH REZEKI GOLONGAN YANG KURANG BERNASIB BAIK!!
SEMOGA BERJAYA$$$$$!!!!$$$$$$!!!$$$$!!!$$

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]

Replies:
[> [> [> Subject: Re: SELAMAT BERKENALAN ABG2 SEMESTA....


Author:
kuda hitam
[ Edit | View ]

Date Posted: 13:36:59 03/12/07 Mon
Author Host/IP: tm.net.my/218.111.36.153

adui...
panjang sangat nak baca ... penin pala ....
bagi lah mudah sket .....
ayat yang ringkas dan padat .......
memudah kan saya yang sbuk ni nk baca ...
tq

[ Post a Reply to This Message ]
[> [> [> [> Subject: Re: SELAMAT BERKENALAN ABG2 SEMESTA....


Author:
Lynd
[ Edit | View ]

Date Posted: 12:22:32 03/24/07 Sat
Author Host/IP: tm.net.my/124.82.38.59

hahahahaha....hai?!

[ Post a Reply to This Message ]


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]

Forum timezone: GMT+8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.