VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

18/10/24 11:18:43Login ] [ Contact Forum Admin ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 12345678 ]
Subject: Re: Por aí não vou.


Author:
Fernando
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 27/02/05 11:07:22
In reply to: Luís Carvalho 's message, "Por aí não vou." on 27/02/05 9:53:41

Eu não defendi nem deixei de defender sanções. Limitei-me a repor a verdade sobre o que se passou no Verão de 2002.

E lembro-me dos insistentes apelos do então secretário-geral a todos os que andavam em divergências mais ou menos públicas com o PCP. Dos seus apelos à franca e aberta discussão nos sítios próprios, sem tabus, sem constrangimentos, de TODAS as questões.

E como já leu a intervenção do Carvalhas na abertura do XVI Congresso e possivelmente a resolução política desse Congresso, o Luís sabe que essa era a “doutrina” vigente. E que foi com base nessa doutrina que as questões se trataram. O que de facto mostra que não há dogmas no PCP, nem o Cunhal é (ou foi) papa. O que faz doutrina é o que sai dos Congressos e (no seu intervalo) do Comité Central e que o Secretário-geral exterioriza, explicita e publicita.

E por fim, não sabia que o Luís se tinha demitido do PCP. Só posso acrescentar que o lamento, como aliás lamentei outras demissões. É que nunca somos demais para continuarmos o trabalho. Foi pena que tenha saído, mas a decisão foi sua e respeito-a, como respeito os que por cá continuam.

Agora o que não deixarei é de exigir a todos os democratas em geral e aos que sairam do PCP em particular que nos respeitem também.

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]
[ Contact Forum Admin ]


Forum timezone: GMT+0
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.