VoyForums
[ Show ]
Support VoyForums
[ Shrink ]
VoyForums Announcement: Programming and providing support for this service has been a labor of love since 1997. We are one of the few services online who values our users' privacy, and have never sold your information. We have even fought hard to defend your privacy in legal cases; however, we've done it with almost no financial support -- paying out of pocket to continue providing the service. Due to the issues imposed on us by advertisers, we also stopped hosting most ads on the forums many years ago. We hope you appreciate our efforts.

Show your support by donating any amount. (Note: We are still technically a for-profit company, so your contribution is not tax-deductible.) PayPal Acct: Feedback:

Donate to VoyForums (PayPal):

Login ] [ Main index ] [ Post a new message ] [ Search | Check update time | Archives: 1 ]
Subject: irresistivel ... :)


Author:
José Braz
[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]
Date Posted: 19:38:01 09/30/02 Mon
In reply to: Jose Pedro Goncalves 's message, "Re: Trabalhador - ninguém define??" on 14:27:51 09/27/02 Fri

irresistível ...

"Trabalhadores há muitos seu palerma" :-)
"Ó Ivaristo tens cá disto?"
prontch agora fora de brincadeiras ...

Confesso que para mim qualquer fulano que ponha as mãos na massa, as mãos os pés a cabeça o que quer que seja é um trabalhador ... e há empresários extremamente trabalhadores ... e há operários extremamente mal formados e há gente no terciário que não faz nenhum ... e há empresários que de trabalhador nada têm e operários que são verdadeiros trabalhadores e trabalhadores intelectuais que nem lhe digo nada (aquele puto pouco mais novo do que eu que anda propor o fim da Velocidade da Luz como constante universal é um trabalhador de alto coturno)...

Resumindo concluindo e moral da história: confesso que para mim essa história do "trabalhador" foi mais um termo de marketing falhado. Inventado por quem anda neste mundo convencido que a "classe trabalhadora" (mas o que é isso?) ainda vai "fazer a revolução". Se voltassemos a pensar em explorados (os que não detêm meios de produção) e exploradores (os proprietários dos meios de produção) ... na enorme gama de cambiantes entre esses dois "estados puros", nos que obtêm 20%, 30% 60% 90 por cento dos rendimentos da venda da sua força de trabalho e os restantes 80%, 70%, 40%, 10% de fontes de renda que não a venda da sua força de trabalho talvez conseguissemos perceber a quem pode interessar a mensagem de um mundo isento de exploração ... mas com a história dos trabalhadores não vamos a lado nenhum. Marxismo puro, pois, mas que o gajinho pensou umas coisa certas lá isso pensou.

[ Next Thread | Previous Thread | Next Message | Previous Message ]


Post a message:
This forum requires an account to post.
[ Create Account ]
[ Login ]

Forum timezone: GMT-8
VF Version: 3.00b, ConfDB:
Before posting please read our privacy policy.
VoyForums(tm) is a Free Service from Voyager Info-Systems.
Copyright © 1998-2019 Voyager Info-Systems. All Rights Reserved.